7 november: politiek café over Informele Zorg, met Tweede Kamerleden

Gezinszorgwoensdag 12 oktober 2016 21:13

Op 7 november politiek café over Informele Zorg, met Tweede Kamerleden

Het onderwerp goede en betaalbare zorg maakt veel los bij mensen, natuurlijk ook bij de inwoners van onze gemeente.
Dit is dan ook de reden dat de lokale fracties van CU-SGP, D66, PvdA en VVD een politiek café organiseren, en daarbij een aantal prominente Tweede Kamerleden hebben uitgenodigd.
Van elk van de 4 partijen zal een Tweede Kamerlid deelnemen aan het debat, nl. de Kamerleden Carla Dik-Faber (ChristenUnie), Vera Bergkamp (D66), Duco Hoogland (PvdA) en Sjoerd Potters (VVD).
Deze 4 Kamerleden zullen met elkaar, en met de zaal, in debat gaan over het onderwerp informele zorg.
Het debat wordt in de week van 7 november gehouden omdat het op 10 november de “dag van de mantelzorg” is.

Informele zorg is de zorg die mensen krijgen van vrijwilligers én mantelzorgers.
Tijdens het debat zal overigens niet alleen informele zorg aan de orde komen, maar ook de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo). Informele zorg en WMO raken namelijk aan elkaar: mensen die door een beperking het risico lopen niet meer zelfstandig te kunnen blijven wonen of mee te kunnen doen in de samenleving, worden via de WMO door de overheid ondersteund.

De bijeenkomst wordt gehouden op maandagavond 7 november, vanaf 19.30 uur (inloop 19.15 uur), in het Kerkelijk Centrum te Delfgauw, Zuideindseweg 7 te Delfgauw.
De avond wordt geopend door burgemeester Francisca Ravestein.
De politieke avond zal rond 21.30 uur zijn afgelopen.

Of u nu gewoon geïnteresseerd bent in het onderwerp, werkzaam bent in de zorg, of mantelzorger bent, dit is het moment om uw ervaringen in de zorg te te delen met de verantwoordelijke volksvertegenwoordigers op zowel landelijk als lokaal niveau.

Graag verwelkomen wij u op maandagavond 7 november aanstaande, vanaf 19.15 uur.
Toegang is gratis, vooraf aanmelden niet nodig.

namens de fracties in de Gemeenteraad van Christen-Unie-SGP, D66, PvdA en VVD.

Archief > 2016 > oktober